3korony

Wydobycie lokalności i optymizmu marki Trzy Korony

Przed Tobą rebranding produktów Browaru Nowosądeckiego – nagrodzony wyróżnieniem w kategorii DESIGN w konkursie GOLDEN ARROW 2018.

Nasza współpraca z Browarem Trzy Korony rozpoczęła się od poznania porywającego świata marki, głęboko zakorzenionego w lokalnych tradycjach, miejscowych legendach i podaniach. Następnie – ramię w ramię z klientem, z głowami wypełnionymi ciekawością – udaliśmy się w pasjonującą podróż, której celem stało się znalezienie sposobu na wydobycie potencjału historii marki i ukazanie jej światu w nowoczesnej odsłonie. Na trasie przeplatanej inspirującymi spotkaniami i warsztatami mieliśmy trzy (liczba nie mogła być inna) ważne postoje: oryginalną i pasjonującą strategię komunikacyjną, kompleksową identyfikację wizualną oraz rebranding produktów. Nasze odkrycia pozytywnie zaskoczyły nas samych, a finalna praca otrzymała wyróżnienie w kategorii Design w konkursie Golden Arrow 2018.

Image
Image

Przed Tobą historia o tym, jak w świecie dóbr stworzyć nowoczesnego i świadomego ambasadora lokalności oraz ukazać konsumentom jego optymistyczną, radosną, pełną ciekawości naturę – bez grama śmieszności.

Image

Jako zespół projektowy spotkaliśmy się z Browarem Trzy Korony po raz pierwszy na warsztacie inspiracyjnym, na którym przedstawiliśmy najbardziej adekwatne kierunki wizualne i wypracowaliśmy podstawy tożsamości marki. Na podstawie jej aspiracji oraz analizy konkurencji stworzyliśmy dokument DNA brandu, który jednocześnie wyznaczył ramy strategii komunikacyjnej. Materiał zawiera najważniejsze aspekty i wartości, które powinna odzwierciedlać skuteczna i pełna pasji komunikacja.

challenge 1

Wyzwanie 1:

Tożsamościowa odnowa bliska naturze marki

challenge 1
pattern

Wyzwanie 1:

Tożsamościowa odnowa bliska naturze marki

Kultura

Zakotwiczając markę w lokalnych tradycjach, ale jednocześnie przedstawiając jej nowoczesne aspiracje i niezależność, odtworzyliśmy historie lokalnych bohaterów legend, które znane są mieszkańcom całego regionu. Na potrzeby marki przygotowaliśmy więc porywającą narrację, powiązaną z regionem nowosądeckim.

Każdy z produktów stał się ambasadorem legendy, którą znają lokalni mieszkańcy (pozytywni bohaterowie – jasne etykiety i pozytywne nazwy, czarne charaktery – czarne etykiety i określenia nieprzejednanych bohaterów). Głównym bohaterem i chlubą browaru uczyniliśmy Sędka.

challenge 1

Połączenie tradycji i nowoczesności w skuteczny sposób odzwierciedliło nasze logo, które z jednej strony uprościło przekaz, a z drugiej – nawiązało do dawnego przedstawiania idei. Logo Browaru Nowosądeckiego Trzy Korony zbudowane jest teraz z sygnetu oraz nazwy marki. Sygnet obrazuje zarys szczytu Trzy Korony, wyłaniającego się z liści chmielu. Nazwa zawiera dopisek, powiązany z miejscem pochodzenia produktów.

challenge 2

Wyzwanie 2:

Mariaż tradycji i nowoczesności

challenge 2
pattern

Wyzwanie 2:

Mariaż tradycji i nowoczesności

challenge 2

Motyw wizualny został oparty o ryciny, które w atrakcyjny sposób przedstawiają głównych bohaterów marki. Każdy produkt został zwizualizowany w przewrotny sposób, po to by zaciekawić odbiorców i zaangażować ich do poszukiwań w lokalnych legendach.

challenge 2

Zwieńczeniem całej narracji marki stały się oryginalne projekty opakowań, które wyraziście wyróżniają się na półkach z rzemieślniczymi browarami. Smukłe butelki łatwo trzyma się w dłoni. Na etykietach zadbano o odpowiednią ekspozycję nazwy i bohatera. Sygnet logo spełnia rolę pieczęci – wychodzi poza kształt etykiety, dzięki czemu jest jeszcze lepiej zauważalny. Na odwrocie etykiety zawarto element angażujący, dzięki któremu konsument może poznać historię bohatera i wejść w silniejszy kontakt z marką. Produkt hero wyróżnia się dzięki butelce bez papierowej etykiety – sitodruk na szkle.

challenge 2

Wyzwanie 3:

Stworzenie zapadającego w pamięci produktu

challenge 2
pattern

Wyzwanie 3:

Stworzenie zapadającego w pamięci produktu

challenge 2
Volkswagen

Mistrzowska transformacja cyfrowa usług Volkswagen Aftersales

Dowiedz się, jak sprawiliśmy, że jedna kampania online generuje ponad 100 tysięcy odsłon!

Zobacz więcej
bg
circle
circle

Pozostałe realizacje

Sprawdź jeszcze więcej ciekawych realizacji w obszarach brandingu, marketingu i komunikacji, które mieliśmy przyjemność współtworzyć.

circlecircle

Gotowy na współpracę?

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes.

ul. Saperska 42c/12, 61-493 Poznań
office@riverwood.pl

We are proud partners with