Do góry

Szpice

Redakcja najważniejszego branżowego miesięcznika Media & Marketing Polska rozpisała konkurs na ciekawe rozwiązanie briefu kreatywnego. Agencja RiverWood została narodzona jako jedna z trzech najbardziej kreatywnych w rywalizacji. Rozwiązanie konkursu dostępne jest na łamach Media & Marketing Polska - numer 1 (463) 2017-12-20. 

Zasady

Zadaniem agencji, biorących udział w konkursie, było stworzenie marki polskiego producenta nart. Materiały powinny w założeniu podkreślać, że produkt powstał w Polsce. Według briefu, firma oferowała narty różnych typów i dla różnych grup wiekowych czy dyscyplin narciarskich. To firma polska, działająca od niedawna, łącząca nowoczesne wzornictwo z tradycją i technologią. Celem komunikacji miało być wypromowanie nowej marki i całej kategorii produktowej „polskich nart” oraz przekazanie wartości takich jak nowatorstwo, unikatowa technologia, wysoka jakość, relaks, odpoczynek w gronie przyjaciół i rodziny, sport, sportowe współzawodnictwo, zdrowe życie, obcowanie z naturą.
 

Nazwa marki

Silny związek marki z polskością postanowiliśmy podkreślić, nawiązując do etymologii określenia produktu. Słowo „narty” powstało w XV w. i pochodzi od wyrażenia przyimkowego *na rъtě (na szpicu, na końcu). „Szpice” powstały zatem jako powrót to najważniejszej idei nart, jako desek - ostro zakończonych, wysuniętych ku przodowi. Nazwa marki jest łatwa do wymówienia nawet przez zagranicznych konsumentów („sz” jak „sh” lub „c” jak „tz”), łatwa do wytłumaczenia i krótka, co z pewnością ułatwia jej ekspozycję na wszelkich materiałach.

 

 

Nazwy submarek

Submarki czy serie produktowe postanowiliśmy oznaczyć numerycznie. Z jednej strony pozostawia to ogromną dowolność w rozwijaniu kolejnych nowych linii, z drugiej zaś – jest łatwe do opisania i zapamiętania. Serie w naszej propozycji związane są ze stopniem zaawansowania technologicznego produktu, które wywodzi się z poziomu umiejętności użytkowników nart. Kolejne liczby 966, 1103, 2405 nawiązują do polskich szczytów, jeszcze raz zakotwiczając produkt w polskości.

Hasło promujące produkt

Trzywyrazowe hasło dokładnie określa specyfikę produktu. Najpierw mówi bezpośrednio o jego pochodzeniu, następnie o wartości dominującej, a na koniec – o kategorii produktowej. Polska Tradycja Narciarska to również sformułowanie, nawiązujące do bogactwa polskiego rzemiosła oraz wyjątkowych osiągnięć polskich sportowców na arenie międzynarodowej.

Logotyp i identyfikacja wizualna

Logo składające się z sygnetu i logotypu przekazuje idee producenta - to połączenie tradycji i nowoczesności. Całość nawiązuje do polskiej szkoły projektowania znaków graficznych Karola Śliwki. Wykorzystanie czcionki Futura Bold nadało logotypowi prostoty, a regularne odzwierciedlenie kształtu nart w sygnecie - wzbogaciło projekt symetrią. W kolorystyce uwzględniliśmy oficjalny kolor polskiej flagi, jeszcze raz podkreślając polskie pochodzenie produktu.

Layout reklamy

Reklama prasowa zaproponowana przez nas to gotowy do wdrożenia projekt z propozycją ekspozycji logo oraz brandingu produktowego. Prostota reklamy wyróżnia produkt na tle konkurencji i komunikuje to, co najważniejsze – sam produkt z hasłem marki. Kolorystyka layoutu jasno nawiązuje do polskiego charakteru.

Kompania Piwowarska

Cervesario

Cervesario - piwny ekspert. Przejdź dalej