Do góry

Rebranding

Odświeżenie wizerunku marki POL, dzięki nowej identyfikacji wizualnej i strategii komunikacyjnej.

Zmiany w identyfikacji wizualnej

Dotychczasowa identyfikacja wizualna marki została przez nas odświeżona i dostosowana do bieżących trendów w projektowaniu. Typografię skierowaliśmy w stronę „szczuplejszych” fontów, które sprawiają, że znak jest bardziej czytelny – szczególnie poprzez usunięcie apli pod znakiem. Logotyp International Paper został przesunięty pod znak POL, dzięki czemu marka papieru jest bardziej widoczna i może funkcjonować niezależnie. Zmodyfikowaną i bardziej atrakcyjną kolorystykę wzbogaciliśmy elementami shadow design, przez co projekt zyskał dodatkowy aspekt wizualny. Charakter identyfikacji opisaliśmy w brandbooku, który pomoże w jasnym przekazywaniu informacji o CI.

Rebranding opakowań


Wykorzystując nową identyfikację wizualną, opracowaliśmy opakowania linii produktowej POL. Wiele elementów przesunęliśmy z frontu na boki ryzy. W efekcie uzyskaliśmy minimalistyczny i bardzo czytelny projekt. Oprócz odpowiedniej ekspozycji logotypu, zadbaliśmy również o dodanie benefitów dla konkretnych produktów. Wyróżnienie produktów na półce stało się dla nas priorytetem, a główny benefit i jego dodatkowe elementy (przeznaczenie produktu oraz jego polskość) posłużyć miały konsumentowi za kompas w poszukiwaniu najlepszego dla siebie rozwiązania.

 

Warsztat strategiczny


Przed rozpoczęciem prac nad elementami strategicznymi przeprowadziliśmy warsztat, dzięki któremu nie tylko poznaliśmy codzienne realia w których funkcjonuje klient, ale również zaprezentowaliśmy kierunki kreatywne, w których stronę chcielibyśmy się poruszać. Wykonaliśmy również ćwiczenia związane z analizą konkurencji, określaniem tonacji i charakteru marki oraz wyznaczeniem kanałów komunikacji, niezbędnych do odpowiedniego mówienia o marce.

 

Strategia pozycjonowania


Efektem prac stał się dokument strategii pozycjonowania marki POL. W jego ramach określiliśmy specyfikę rynku na którym funkcjonuje marka, przeanalizowaliśmy percepcję produktową w grupie odbiorców oraz określiliśmy potencjał marki, możliwy do wykorzystania w komunikacji. Dzięki dokumentowi marka może w bardzo precyzyjny sposób nadzorować realizację komunikacyjną charakteru oraz wyznaczać cele, związane z pozyskiwaniem uwagi konsumenta.

Strategia komunikacji


W ramach dodatkowego dokumentu strategii komunikacji zwróciliśmy uwagę na szczegółową segmentację odbiorców, do których komunikat marki może lub powinien docierać. Jednocześnie wyznaczyliśmy brandwheel marki, w ramach którego zostały określone konkretne wartości, z którymi marka powinna być kojarzona na rynku. Wyznaczenie podziału wartości pomogło nam dopasować benefity, które znalazły się na opakowaniach i powinny być konsekwentnie komunikowane na innych nośnikach.

Volkswagen Group Polska

Szykuj się na zimę

Oryginalne akcesoria Volkswagen®. Przejdź dalej