Do góry

17 Maja 2018

Magda Nowicka dla Interaktywnie.com: Custom publishing. Zobacz, jak marki odzieżowe promują się w druku

Jak tworzyć treści, które sprzedają? Jak zaangażować konsumenta w świat marki i jej wartości? Odpowiedź na te pytania znają marki odzieżowe, które zdecydowały się na wydawanie własnych czasopism. Okazuje się bowiem, że to co na pierwszy rzut oka wygląda na kaprys brand managera, w rzeczywistości jest skutecznym narzędziem w budowaniu wizerunku marki i zwiększaniu sprzedaży jej produktów - dla Interaktywnie.com pisze Magda Nowicka, Copywriter w RiverWood marketing.

 

 Magda Nowicka

 

Marki prześcigają się w kreatywnym sposobie prezentowania swoich produktów. W branży modowej walka o uwagę konsumentów odbywa się podczas, organizowanych z ogromnym rozmachem, pokazów na tygodniach mody, na wystawach witryn sklepowych czy poprzez elegancko wydane lookbooki. Są jednak marki, które poszukują innych narzędzi, które wpisywałyby się w obszar działań content marketingowych. Wydają własne czasopisma!

O problemach tego świata
Magazyn kulturalno-społeczny wydawany przez markę odzieżową? Dlaczego nie! Światowe koncerny modowe nie stronią od zabierania głosu w dyskusjach na temat ważnych kwestii o charakterze społecznym, politycznym czy kulturalnym. Co więcej, często swoimi działaniami przyczyniają się do ich nagłośnienia i zainteresowania nimi szerszego odbiorcy. Wystarczy przypomnieć wrzawę, jaką wywołała ubiegłoroczna kolekcja Diora, wprowadzając na ulice T-shirt z napisem „We should all be Feminists”.

Przykładem marki, która w portfolio ma publikację prasową, tematycznie mało związaną z branżą modową, jest United Colors of Benetton. Brand ten cieszy się renomą wytrwałego wojownika o lepszy świat. Przede wszystkim za sprawą fotografa Oliviero Toscaniego, twórcy kontrowersyjnych reklam, które nagminnie łamały tabu poruszając najistotniejsze problemy społeczne końca XX wieku. Marka w umiejętny sposób buduje narrację opartą, z jednej strony na sugestywnej fotografii o wysokim poziomie artyzmu, z drugiej na prowokacji i zaangażowaniu. A bardzo ważnym elementem tej marketingowej układanki jest czasopismo „Colors Magazine, a magazine about the rest of the world”, które powstało w 1991 roku i wydawane jest po dzień dzisiejszy.

 

Cały tekst dostępny jest na Interaktywnie.com.