Do góry

Karolina Kulig

15 Lutego 2018

Jakub Borucki dla Interaktywnie.com: Świat dwóch kółek, ram i łańcuchów. Jak reklamują się marki rowerowe?

Strategie komunikacji realizowane przez producentów rowerowych mają w założeniu kreować w umysłach konsumentów różne aspiracje w związku z użytkowaniem sprzętu. Giant mówi do odbiorców, że mogą jeździć na ich rowerach jak mistrzowie, Cannondale pokazuje, że przemieszczanie się na „góralu” może być perfekcyjne w każdym calu, a Scott komunikuje swoją bezkompromisowość w pokonywaniu nowych poziomów i przekonuje konsumentów o możliwościach jakich mogą dokonać. Każda z marek ma odmienny wizerunek i na co innego stawia akcenty. Lecz niemal wszystkie łączy jedna rzecz – wykorzystanie niemal tej samej grupy narzędzi do komunikacji.

Po pierwsze, marki te korzystają przede wszystkim ze sponsoringu kolarzy, zawodów kolarskich (mniej lub bardziej profesjonalnych) oraz eventów, które nawiązują do tematyki jazdy na rowerze. Po drugie, rowerowi producenci bardzo często pokazują, z kim współpracują.

Influencerzy czy ambasadorzy marki niejednokrotnie przewijają się na przykład w internetowych spotach. Kolejnym sposobem na komunikację jest content marketing, z naciskiem położonym na edukację w temacie napraw. Marki rowerowe sięgają też po storytelling i opowiadają wciągające historie, w których centrum stawiane są dwa kółka i człowiek, jego emocje oraz osobiste doświadczenia związane z kręceniem kilometrów. Zdarzają się także virale z niesamowitych przejazdów i skoków mistrzów, pasjonatów Downhillu czy Enduro.

Dlatego też dokonałem przeglądu ciekawych kampanii i zabiegów marketingowych. W końcu najlepiej wyobraźnię poruszają „żywe przykłady”.

 

Cały tekst dostępny jest na stronie Interaktywnie.com!