Do góry

Karolina Kulig

12 Grudnia 2017

Dorota Pindel dla Nowego Marketingu: Co kupić, jak kupić, dlaczego kupić. Przedstawianie produktu w sieci

Dorota Pindel (senior digital copywriter w RiverWood marketing) dla Noawego Marketingu: Przeciętny konsument, poszukujący produktu w Internecie trafia na zbyt wiele informacji. Przez to nie jest w stanie dokonać świadomego wyboru i kupić tego, co rzeczywiście spełni jego potrzeby. Jak sprawić, by sprzedawanie i kupowanie w sieci było prostsze?

 

Konsumenci w sieci

Jak wynika z raportu Cyfrowi Polacy, 20 milionów osób w wieku 15-64 lata ma w Polsce dostęp do Internetu. Te osoby zostały tam nazwane Cyfrowymi Polakami, bo dostęp ten kształtuje ich umiejętności i postrzeganie rynku oraz marek. Jednocześnie, kształtuje też ich zdolność do dokonywania wyborów zakupowych oraz kieruje nimi podczas wielu innych aktywności, nie związanych z zakupami. Mimo, że Internet otwiera wiele możliwości, aż 55 proc. z jego użytkowników deklaruje wykonywanie zakupów online.

Świadomość istnienia tak dużej grupy, do której dociera internetowy komunikat reklamowy sprawia, że dziś nikt już nie podważa ważności internetowego kanału dystrybucji. Wybiera się go albo jako proste dotarcie do konsumentów albo jako uzupełnienie oferty stacjonarnej. Konsumenci, podzieleni pod względem preferencji zakupowych wybierają taki sposób zakupu, który im odpowiada. Ograniczenie możliwości wyboru w sklepie stacjonarnym, nierzadko prowadzi do frustracji konsumentów, a sam sklep stacjonarny przez wielu z nich traktowany jest tylko w kategoriach przymierzania produktów (to konsumenci, którzy kupują online, ale mają tradycyjne podejście do poznania produktu – więcej o tym trendzie w artykule).

 

Cały tekst dostępny jest na stronie nowymarketing.pl.